WEKO3
アイテム
Economic development capitalizing on brand agriculture : turning development strategy on its head
https://doi.org/10.20561/00038085
https://doi.org/10.20561/00038085dafe3385-c4f0-4927-b2ce-e4f96dd07b8c
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1) | |||||
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| 公開日 | 2006-12-28 | |||||
| タイトル | ||||||
| タイトル | Economic development capitalizing on brand agriculture : turning development strategy on its head | |||||
| 言語 | ||||||
| 言語 | eng | |||||
| 資源タイプ | ||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
| 資源タイプ | technical report | |||||
| ID登録 | ||||||
| ID登録 | 10.20561/00038085 | |||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||
| 著者 |
Fujita, Masahisa
× Fujita, Masahisa |
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| 著者別名 | ||||||
| 藤田, 昌久 | ||||||
| 抄録 | ||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||
| 内容記述 | This paper explores the possibilities of two unique Japanese concepts - the One Village One Product Movement (OVOP) and Michino Eki (or Roadside Stations) - as potential tools for bridging the gap between cities and rural areas through community-driven development. From the viewpoint of spatial economics and endogenous growth theory, this paper considers both OVOP and Michino Eki as rural development strategies of a broader nature based on "brand agriculture." Here, brand agriculture represents a general strategy for community-based rural development that identifies, cultivates and fully utilizes local resources for the development of products or services unique to a certain "village." Selected examples of OVOP and Michino Eki from Japan and developing countries are introduced. | |||||
| 権利 | ||||||
| 権利情報 | Copyrights 日本貿易振興機構(ジェトロ)アジア経済研究所 / Institute of Developing Economies, Japan External Trade Organization (IDE-JETRO) http://www.ide.go.jp | |||||
| 収録情報 |
IDE Discussion Paper en : IDE Discussion Paper 巻 76, 発行日 2006-11-01 |
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| 出版者 | ||||||
| 出版者 | Institute of Developing Economies (IDE-JETRO) | |||||
| 著者版フラグ | ||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
| 日本十進分類法 | ||||||
| 主題Scheme | NDC | |||||
| 主題 | 611 | |||||
| JEL分類 | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | JEL:O13 - Agriculture; Natural Resources; Energy; Environment; Other Primary Products | |||||
| JEL分類 | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | JEL:Q10 - General | |||||
| JEL分類 | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | JEL:Q16 - R and D; Agricultural Technology; | |||||
| 地域/国名 | ||||||
| 位置情報(自由記述) | 日本 | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Japan | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Rural development | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Brand agriculture | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Agricultural products | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | One village one product movement (OVOP) | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | Michino eki | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 日本 | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 農村開発 | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 農産物 | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 一村一品運動 | |||||
| キーワード(LSH) | ||||||
| 主題Scheme | Other | |||||
| 主題 | 道の駅 | |||||
| フォーマット | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||
| DIG_NO | ||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||
| 内容記述 | IDP000076_001 | |||||