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アイテム
Evaluating the Effectiveness of GMS Economic Corridors: Why is There More Focus on the Bangkok-Hanoi Road than the East-West Corridor?
https://doi.org/10.20561/00038039
https://doi.org/10.20561/00038039922e651c-ab62-4d05-bd8c-3dd2f5f04636
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文 (463.7 kB)
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Item type | アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2007-10-31 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Evaluating the Effectiveness of GMS Economic Corridors: Why is There More Focus on the Bangkok-Hanoi Road than the East-West Corridor? | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20561/00038039 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Ishida, Masami
× Ishida, Masami |
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著者別名 | ||||||
値 | 石田, 正美 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Since the inauguration of the Greater Mekong Sub-region (GMS) Economic Cooperation Program in 1992, road infrastructure projects have played a very important role. Their economic significance, especially, has become a focal point after the introduction of the concept of the three economic corridors in 1998: the East-West Economic Corridor; the North-South Economic Corridor; and the Southern Economic Corridor (Figure 1). The completion of the Second International Mekong Bridge between Mukdahan, Thailand and Savannakhet, Laos was an epoch-making event in the development of the East-West Economic Corridor. The business community, however, has paid more attention to the Bangkok-Hanoi Road than the East-West Economic Corridor. This study examines the reasons why the former has received more focus than the latter, by using criteria such as population density and the economic scale at a provincial or state level. Thereafter, the effectiveness of other economic corridors is examined, by applying the same criteria. | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | Copyrights 日本貿易振興機構(ジェトロ)アジア経済研究所 / Institute of Developing Economies, Japan External Trade Organization (IDE-JETRO) http://www.ide.go.jp | |||||
収録情報 |
IDE Discussion Paper en : IDE Discussion Paper 巻 123, 発行日 2007-10-01 |
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出版者 | ||||||
出版者 | Institute of Developing Economies (IDE-JETRO) | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 333.7 | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:M31 - Marketing | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:R40 - General | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:R58 - Regional Development Policy | |||||
地域/国名 | ||||||
位置情報(自由記述) | 東南アジア | |||||
地域/国名 | ||||||
位置情報(自由記述) | タイ | |||||
地域/国名 | ||||||
位置情報(自由記述) | ベトナム | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Transportation | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Gravity | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Population | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Regional Income | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Thailand | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Vietnam | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Southeast Asia | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Regional economic cooperation | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Greater Mekong Sub-region (GMS) | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 運送 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 引力 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 人口 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 地域所得 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | タイ | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ベトナム | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 東南アジア | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 域内経済協力 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 大メコン圏 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
DIG_NO | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | IDP000123_001 |