WEKO3
アイテム
Boundaries of firms and catching up by latecomers in global production networks : the case of a Mexican auto-parts manufacturer
https://doi.org/10.20561/00037679
https://doi.org/10.20561/0003767914d0f302-5d5b-44d0-b190-f8fb9b511693
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
本文 (717.6 kB)
|
|
Item type | アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-02-23 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Boundaries of firms and catching up by latecomers in global production networks : the case of a Mexican auto-parts manufacturer | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20561/00037679 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Hoshino, Taeko
× Hoshino, Taeko |
|||||
著者別名 | ||||||
値 | 星野, 妙子 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | For manufacturing firms in developing countries, there are high barriers to entry and to catching up with competitors in their global production networks (GPNs). This paper examines the case of a Mexican auto-parts manufacturer that succeeded in catching up in the automotive GPN. The author proposes that the door to GPNs is open thanks to frequent changes in the boundaries of firms, and also stresses the importance of the necessary conditions that generate opportunities, including institutional settings that facilitate market entry and catching up, and capability building by firms hopeful of entry. | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | Copyrights 日本貿易振興機構(ジェトロ)アジア経済研究所 / Institute of Developing Economies, Japan External Trade Organization (IDE-JETRO) http://www.ide.go.jp | |||||
収録情報 |
IDE Discussion Paper en : IDE Discussion Paper 巻 492, 発行日 2015-02-01 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | Institute of Developing Economies (IDE-JETRO) | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 537.1 | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:L22 - Firm Organization and Market Structure: | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:L52 - Industrial Policy; Sectoral Planning Methods | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:L62 - Automobiles; Other Transportation Equipment | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:N66 - Latin America; Caribbean | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:N86 - Latin America; Caribbean | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:O33 - Technological Change: Choices and Consequences; Diffusion Processes | |||||
地域/国名 | ||||||
位置情報(自由記述) | メキシコ | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mexico | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Automobile industry | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Business enterprises | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Industrial policy | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Exports | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Boundary of firms | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Global production network (GPN) | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Auto-parts | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ISI | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Export industrialization | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Nemak | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Alfa | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ford | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
DIG_NO | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | IDP000492_001 |