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アイテム
From buyer-driven fragmented to consumer-driven vertically integrated value chains: a case study of Japanese apparel and accessory SMEs
https://doi.org/10.20561/00052947
https://doi.org/10.20561/000529474fc54695-0b31-4c5c-9e2b-05b1951609dc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Full-text PDF (444.1 kB)
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Item type | アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1) | |||||
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公開日 | 2022-03-07 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | From buyer-driven fragmented to consumer-driven vertically integrated value chains: a case study of Japanese apparel and accessory SMEs | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | lobal value chain | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | consumer-driven | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multi-location | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | multi-plant operation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | vertical integration | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | e-commerce | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | SME | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | apparel | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||
資源タイプ | technical report | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20561/00052947 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Iwasaki, Fusanori
× Iwasaki, Fusanori× Ueki, Yasushi |
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著者別名 | ||||||
値 | 植木,靖 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study provides foundations for the vertical integration strategy for global value chain efficiencies, although international economics emphasizes production unbundling. The two Japanese SMEs under study have transformed their value chain structures toward international vertical integration to take advantage of in-house multi-location, multi-plant arrangements and market-side innovations, including sales channel diversification and e-commerce. Their strategic transformation is consumer-driven rather than corporate buyer-driven, but they take their unique supply-side advantage of production capacity in Japan. The in-depth case studies suggest the limitation of single literature of internationalization studies and the necessity of an interdisciplinary approach in illustrating international business realities and deriving practical managerial and policy implications. | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | Copyrights 2022 by author(s) | |||||
収録情報 |
IDE Discussion Paper en : IDE Discussion Paper 巻 838, 発行日 2022-03 |
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出版者 | ||||||
出版者 | Institute of Developing Economies (IDE-JETRO) | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:L20 - General | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:L67 - Other Consumer Nondurables: Clothing, Textiles, Sh … | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:M10 - General | |||||
地域/国名 | ||||||
位置情報(自由記述) | Japan | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
DIG_NO | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | IDP000838_001 |