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  1. 報告書・レポート
  2. IDE Discussion Paper
  3. 2018

Regional disintegration in South Asia : evidence from the end of the British Empire on maritime networks

https://doi.org/10.20561/00050370
https://doi.org/10.20561/00050370
be5e51c0-b0d4-44c1-8fd1-ff4d0325d950
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDP000708_001.pdf Full-text PDF (1.1 MB)
Item type アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1)
公開日 2018-05-18
タイトル
タイトル Regional disintegration in South Asia : evidence from the end of the British Empire on maritime networks
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 10.20561/00050370
ID登録タイプ JaLC
著者 Ducruet, Cesar

× Ducruet, Cesar

WEKO 57517

Ducruet, Cesar

Search repository
Tsubota, Kenmei

× Tsubota, Kenmei

WEKO 57518

Tsubota, Kenmei

Search repository
著者別名
坪田,建明
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the early 20th century, the British Empire primarily governed South Asia, and these regions shared similar administrations, institutions and commercial practices. After the Second World War, decolonization in South Asia became evident through the partition of India and countries gaining independence. These subsequent events can be seen as regional disintegration, and they offer a potential scope for examining the impacts of such institutional changes on maritime transport networks. By examining a new database detailing vessel movement between South Asian ports and the rest of the world from 1890 to 2000, we explore how maritime transport networks evolved in South Asia. Specifically, we compare the trends of shipping routes among ports before and after 1947. Applying the methodology developed by Redding, Sturm, and Wolf (2011) and Xu and Itoh (2017), we show that regional disintegration clearly lowered vessel movements for the routes that became international after 1947. Additionally, we examine two points; relationship with UK, and the independence of Bangladesh. For most of the cases, we find significantly negative impacts on vessel movements directly affected by regional disintegration.
権利
権利情報 Copyrights 日本貿易振興機構(ジェトロ)アジア経済研究所 / Institute of Developing Economies, Japan External Trade Organization (IDE-JETRO) http://www.ide.go.jp
収録情報 IDE Discussion Paper
en : IDE Discussion Paper

巻 708, 発行日 2018-05
出版者
出版者 Institute of Developing Economies (IDE-JETRO)
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:F15 - Economic Integration
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:F54 - Colonialism • Imperialism • Postcolonialism
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:N75 - Asia including Middle East
地域/国名
位置情報(自由記述) South Asia
地域/国名
位置情報(自由記述) Great Britain
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Maritime Transport Networks
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 South Asia
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Colonialism
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Sea transport
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
DIG_NO
内容記述タイプ Other
内容記述 IDP000708_001
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Ver.1 2023-07-27 15:58:23.740724
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