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The Sheepskin Marketing Channel in Ethiopia after Liberalization: The Survival Strategies of the Participants
https://doi.org/10.20561/00048643
https://doi.org/10.20561/0004864355521137-0a7e-444d-819a-8d3aad5080e8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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本文 (223.7 kB)
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Item type | アジ研学術雑誌論文 / IDE Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2007-03-12 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Sheepskin Marketing Channel in Ethiopia after Liberalization: The Survival Strategies of the Participants | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20561/00048643 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
Kodama, Yuka
× Kodama, Yuka |
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著者別名 | ||||||
値 | 児玉, 由佳 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Sheepskin market in Ethiopia seems to enjoy the benefits of the economic liberalization policy since 1991, such as price deregulation or liberalization of economic activities. The close observation on the profiles and activities of each actor in the marketing channel, however, illustrates that the actors have tried to complement the lack of appropriate infrastructure and legal protection, which should be provided by the government, through utilizing their social and blood ties. While these ties have implemented the role of the government, there are risks that the marketing channel might be developed based on coalition with social network and the poor without the network would be excluded. | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | - | |||||
収録情報 |
Nilo-Etiopian Studies 巻 8-9, p. 61-75, 発行日 2003 |
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出版者 | ||||||
出版者 | Japan Association for Nilo-Ethiopian Studies | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 332.451 | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 584 | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:D40 - General | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:L14 - Transactional Relationships; | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:O55 - Africa | |||||
JEL分類 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JEL:Q13 - Agricultural Markets and Marketing; Cooperatives; Agribusiness | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Sheepskins | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Marketing | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Liberalization | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Social Ties | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Amhara | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Ethiopia | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Leather industry | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 羊皮 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 流通 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マーケティング | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自由化 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 社会的紐帯 | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アムハラ | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | エチオピア | |||||
キーワード(LSH) | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 皮革工業 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
DIG_NO | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | EXP200300_002 |