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  1. 報告書・レポート
  2. IDE Discussion Paper
  3. 2005

Transformation of the Rice Marketing System and Myanmar's Transition to a Market Economy

https://doi.org/10.20561/00038118
https://doi.org/10.20561/00038118
8d9b6983-5b5c-4954-bd2b-c21984d1b571
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDP000043_001.pdf 本文 (700.3 kB)
Item type アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1)
公開日 2006-10-19
タイトル
タイトル Transformation of the Rice Marketing System and Myanmar's Transition to a Market Economy
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 10.20561/00038118
ID登録タイプ JaLC
著者 Okamoto, Ikuko

× Okamoto, Ikuko

WEKO 45112

Okamoto, Ikuko

Search repository
著者別名
岡本, 郁子
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Creating a rice marketing system has been one of the central policy issues in Myanmar's move to a market economy since the end of the 1980s. Two liberalizations of rice marketing were implemented in 1987 and 2003. This paper examines the essential aspects of the liberalizations and the subsequent transformation of Myanmar's rice marketing sector. It attempts to bring into clearer focus the rationale of the government's rice marketing reforms which is to maintain a stable supply of rice at a low price to consumers. Under this rationale, however, the state rice marketing sector continued to lose efficiency while the private sector was allowed to develop on condition that it did not jeopardize the rationale of stable supply at low price. The paper concludes that the prospect for the future development of the private rice marketing sector is dim since a change in the rice market's rationale is unlikely. Private rice exporting is unlikely to be permitted, while the domestic market is approaching the saturation point. Thus, there is little momentum for the private rice sector to undertake any substantial expansion of investment.
権利
権利情報 Copyrights 日本貿易振興機構(ジェトロ)アジア経済研究所 / Institute of Developing Economies, Japan External Trade Organization (IDE-JETRO) http://www.ide.go.jp
収録情報 IDE Discussion Paper
en : IDE Discussion Paper

巻 43, 発行日 2005-12-01
出版者
出版者 Institute of Developing Economies (IDE-JETRO)
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 611.33
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:P39 - Other
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:Q13 - Agricultural Markets and Marketing; Cooperatives; Agribusiness
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:Q18 - Agricultural Policy; Food Policy
地域/国名
位置情報(自由記述) ミャンマー
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Myanmar
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Rice
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Marketing system
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Liberalization
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Marketing
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Transition to market economy
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 ミャンマー
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 マーケティング
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 米
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 市場経済化
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
DIG_NO
内容記述タイプ Other
内容記述 IDP000043_001
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Ver.1 2023-07-27 15:34:46.547752
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