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  1. 報告書・レポート
  2. IDE Discussion Paper
  3. 2012

Environmental consciousness, economic gain and consumer choice of energy efficient appliances in Thailand, China and India

https://doi.org/10.20561/00037824
https://doi.org/10.20561/00037824
c4e61f77-e5f4-45c7-85f2-08ffc2f93150
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDP000345_001.pdf 本文 (287.8 kB)
Item type アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1)
公開日 2012-10-11
タイトル
タイトル Environmental consciousness, economic gain and consumer choice of energy efficient appliances in Thailand, China and India
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 10.20561/00037824
ID登録タイプ JaLC
著者 Kusaka, Wakana

× Kusaka, Wakana

WEKO 44674

Kusaka, Wakana

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Kojima, Michikazu

× Kojima, Michikazu

WEKO 44675

Kojima, Michikazu

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Watanabe, Mariko

× Watanabe, Mariko

WEKO 44676

Watanabe, Mariko

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著者別名
日下, 若名
著者別名
小島, 道一
著者別名
渡邉, 真理子
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In developing economies, consumption of electricity in residential and commercial sectors increased with economic development. In order to identify the factors for effective facilitation of standard and labeling programs, this article explores factors that affect consumer choice to energy-efficient products. Main findings are as follows: (1)Consumers in Thailand shows the highest awareness to environmental friendly concepts, followed by India and China.(2) Chosen labeled products include air-conditioners, TVs, refrigerators and washing machines, but not some popular products such as ceiling fans, electric fans or mobile phones. (3) Consumer who has higher energy conservation perception will buy energy efficient products.(4) Consumers in China, India and Thailand are sensitive to energy efficiency of products, primarily because they lead to less expenditure on electricity. (5) Labeling works to make levels of the energy efficiency of products more visible and thus helped consumers to choose the products.
権利
権利情報 Copyrights 日本貿易振興機構(ジェトロ)アジア経済研究所 / Institute of Developing Economies, Japan External Trade Organization (IDE-JETRO) http://www.ide.go.jp
収録情報 IDE Discussion Paper
en : IDE Discussion Paper

巻 345, 発行日 2012-03-01
出版者
出版者 Institute of Developing Economies (IDE-JETRO)
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 542
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:D12 - Consumer Economics: Empirical Analysis
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:L15 - Information and Product Quality;
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:L68 - Appliances; Other Consumer Durables
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:Q41 - Demand and Supply
地域/国名
位置情報(自由記述) アジア
地域/国名
位置情報(自由記述) 中国
地域/国名
位置情報(自由記述) タイ
地域/国名
位置情報(自由記述) インド
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Asia
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Thailand
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 China
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 India
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Electric industries
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Environmental problems
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Energy
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Consumers
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Consciousness
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Labeling
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Energy Efficiency Reference
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
DIG_NO
内容記述タイプ Other
内容記述 IDP000345_001
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