ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 報告書・レポート
  2. IDE Discussion Paper
  3. 2016

DVD-based distance-learning program for university entrance exams -- RCT experiments in rural Bangladesh

https://doi.org/10.20561/00037599
https://doi.org/10.20561/00037599
086101de-c3c1-4a8b-a4cb-add39894d831
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDP000580_001.pdf 本文 (238.7 kB)
Item type アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1)
公開日 2016-07-07
タイトル
タイトル DVD-based distance-learning program for university entrance exams -- RCT experiments in rural Bangladesh
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 10.20561/00037599
ID登録タイプ JaLC
著者 Kono, Hisaki

× Kono, Hisaki

WEKO 44240

Kono, Hisaki

Search repository
Sawada, Yasuyuki

× Sawada, Yasuyuki

WEKO 44241

Sawada, Yasuyuki

Search repository
Shonchoy, Abu S.

× Shonchoy, Abu S.

WEKO 44242

Shonchoy, Abu S.

Search repository
著者別名
高野, 久紀
著者別名
澤田, 康幸
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In contrast to the remarkable progress in developing countries in improving primary education, access to higher education in many countries remains limited, especially in rural areas where the quality of education is inadequate. We evaluate a DVD-based distance-learning program in rural Bangladesh, targeted at students aiming to take university entrance tests. We conducted two experiments: one to evaluate the effect of the distance-learning program and the second to determine the demand and price sensitivity. Our first experiment shows that the DVD-based distance-learning program has a considerable positive effect on the number of students passing entrance exams. This effect does not depend on cognitive scores, but does depend on non-cognitive attributes, indicating the importance of commitment, which is imposed through our program. In the second experiment, we offered a random subsidy to interested participants. The uptake decision is price-sensitive, although the price sensitivity is not correlated with students' past academic performance or their socio-economic status, suggesting that increasing the price should not disproportionately exclude poor students.
権利
権利情報 Copyrights 日本貿易振興機構(ジェトロ)アジア経済研究所 / Institute of Developing Economies, Japan External Trade Organization (IDE-JETRO) http://www.ide.go.jp
収録情報 IDE Discussion Paper
en : IDE Discussion Paper

巻 580, 発行日 2016-06-01
出版者
出版者 Institute of Developing Economies (IDE-JETRO)
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:O15 - Human Resources;
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:O22 - Project Analysis
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:I15 - Health and Economic Development
地域/国名
位置情報(自由記述) バングラデシュ
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Higher education
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Rural societies
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Distance-Learning
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Tertiary education
キーワード(LSH)
主題Scheme Other
主題 Bangladesh
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
DIG_NO
内容記述タイプ Other
内容記述 IDP000580_001
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-27 15:54:43.228341
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3