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  1. 報告書・レポート
  2. IDE Discussion Paper
  3. 2025

Spatial pricing and the strategic choice of retail formats

https://doi.org/10.20561/0002001333
https://doi.org/10.20561/0002001333
8e4eeda5-8554-4315-a280-e69231c01d49
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDP000968_001.pdf Full-text PDF (484.0 KB)
Item type アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1)
公開日 2025-03-26
タイトル
タイトル Spatial pricing and the strategic choice of retail formats
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Theory
キーワード
主題Scheme Other
主題 Consumers
キーワード
主題Scheme Other
主題 Electronic commerce
キーワード
主題Scheme Other
主題 Offline retailing
キーワード
主題Scheme Other
主題 online retailing
キーワード
主題Scheme Other
主題 spatial price policies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 10.20561/0002001333
ID登録タイプ JaLC
著者 後閑,利隆

× 後閑,利隆

en Gokan,Toshitaka

ja 後閑,利隆

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Thisse,Jacques-François

× Thisse,Jacques-François

en Thisse,Jacques-François

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Zhu,Xiwei

× Zhu,Xiwei

en Zhu,Xiwei

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item_14_description_3
内容記述タイプ Abstract
内容記述 We develop a model in which offline and online transportation costs, online shopping disutility cost and consumer taste heterogeneity, and online and offline retailers' pricing policies interact to determine the equilibrium retail format that emerges from firms' and consumers' choices. This is done by combining spatial pricing and discrete choice theory within a unified game-theoretic framework. We study the industry equilibrium, as well as the corresponding consumer surplus and total welfare. Our results show that firms' choices of a retail format and consumers' decision to buy from an offline or online firm often depend on consumers' locations relative to firms'. Comparing aggregate consumer surpluses shows that consumers prefer online to alternative channels when they are sufficiently heterogeneous, but this need not be so when heterogeneity is weak. When consumers' tastes are heterogenous enough, the retail format maximizing total welfare depends on the value of the distaste costs of online purchase. Thus, the nature of products supplied by retailers is likely to affect the socially desirable retailing system through the degree of product differentiation.
言語 en
item_14_rights_5
言語 en
権利情報 Copyrights 2025 by author(s)
bibliographic_information en : IDE Discussion Paper

巻 968, 発行日 2025-03
出版者
出版者 Institute of Developing Economies (IDE-JETRO)
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:L13 - Oligopoly and Other Imperfect Markets
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:L81 - Retail and Wholesale Trade • e-Commerce
JEL分類
主題Scheme Other
主題 JEL:R10 - General
地域/国名
位置情報(自由記述) Theory
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
言語 en
item_14_description_23
内容記述タイプ Other
内容記述 IDP000968_001
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Ver.1 2025-03-26 11:31:49.825323
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