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  1. 報告書・レポート
  2. IDE Discussion Paper
  3. 2024

Economic Effects of Bypass Roads on National Highway No. 1 in Vietnam

http://hdl.handle.net/2344/0002000901
http://hdl.handle.net/2344/0002000901
aac5e386-5b67-409c-a377-d66826c0b560
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDP000932_001.pdf Full-text PDF (713KB)
Item type アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1)
公開日 2024-03-21
タイトル
タイトル Economic Effects of Bypass Roads on National Highway No. 1 in Vietnam
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 bypass road
キーワード
主題Scheme Other
主題 Vietnam
キーワード
主題Scheme Other
主題 National Highway No. 1A
キーワード
主題Scheme Other
主題 transport infrastructure
キーワード
主題Scheme Other
主題 Roads
キーワード
主題Scheme Other
主題 Land transport
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者 Ishida,Masami

× Ishida,Masami

Ishida,Masami

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Nguyen Binh Giang

× Nguyen Binh Giang

Nguyen Binh Giang

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Phi Vinh Tuong

× Phi Vinh Tuong

Phi Vinh Tuong

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Keola,Souknilanh

× Keola,Souknilanh

Keola,Souknilanh
ケオラ,スックニラン

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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In Vietnam, a lot of bypass roads have been developed on the National Highway No. 1A (NH No. 1A) since 2000. The number of bypass roads developed after 2000 surpasses 90% of the existing bypass roads. The major types of the bypass roads were developed in the provincial capital to avoid traffic congestion. Other types, however, were developed as part of constructing bridges and tunnels. We adopted the technic of instrumental variable regression to estimate the economic effects of new bypass roads. In the first stage regression, we estimated the effects of constructing bridges and tunnels on the bypass development with variables that expressed geographical characteristics. In the second stage regression, we found positive effects of bypass roads on the gross provincial income and provincial monthly income per capita within the own province. Furthermore, the effects of the summed lengths of the bypass roads in other provinces surpass the former effects bypass road developed in its own province and we confirmed the greater mutual effects of bypass road on other provinces.
言語 en
権利
言語 en
権利情報 Copyrights 2024 by author(s)
収録情報 en : IDE Discussion Paper

巻 932, 発行日 2024-03
出版者
出版者 Institute of Developing Economies (IDE-JETRO)
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
JEL分類
主題 JEL:O18 - Urban, Rural, Regional, and Transportation Analysis • Housing • Infrastructure
JEL分類
主題 JEL:O53 - Asia including Middle East
JEL分類
主題 JEL:P35 - Public Economics
JEL分類
主題 JEL:R41 - Transportation: Demand, Supply, and Congestion • Travel Time • Safety and Accidents • Transportation Noise
地域/国名
位置情報(自由記述) Vietnam
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
言語 en
DIG_NO
内容記述タイプ Other
内容記述 IDP000932_001
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Ver.1 2024-03-21 07:54:27.750193
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