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  1. 報告書・レポート
  2. IDE Discussion Paper
  3. 2024

Hierarchy of Consumer Demand and Industrial Development in China and India: A Comparison of Automobile Consumption in Shandong and Tamil Nadu

https://doi.org/10.20561/0002000866
https://doi.org/10.20561/0002000866
d7ecd2e0-570a-4b6f-925d-7dcf1cbaba91
名前 / ファイル ライセンス アクション
IDP000923_001.pdf Full-text PDF (1.1MB)
Item type アジ研テクニカルレポート / IDE Technical Report(1)
公開日 2024-02-29
タイトル
タイトル Hierarchy of Consumer Demand and Industrial Development in China and India: A Comparison of Automobile Consumption in Shandong and Tamil Nadu
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Market Hierarchy
キーワード
主題Scheme Other
主題 Status Consumption
キーワード
主題Scheme Other
主題 Social Mobility
キーワード
主題Scheme Other
主題 Brand Choice
キーワード
主題Scheme Other
主題 India
キーワード
主題Scheme Other
主題 China
キーワード
主題Scheme Other
主題 Consumption
キーワード
主題Scheme Other
主題 Automobile industry
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
ID登録
ID登録 10.20561/0002000866
ID登録タイプ JaLC
著者 Ohara,Moriki

× Ohara,Moriki

Ohara,Moriki

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Pulikkamath,Ashraf

× Pulikkamath,Ashraf

Pulikkamath,Ashraf

Search repository
item_14_description_3
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study draws on status consumption and the hierarchical nature of consumer markets to examine the impact of consumer aspiration on moving up the social hierarchy in the choice between foreign and local brands in the auto industries in both countries. In China, small and medium cities and affluent rural areas are the primary locations where people engage in “new consumption suitable for their future status,” opting for German automobiles. Individuals with weaker upward aspirations or those accepting the status quo tend to choose local Chinese brands. In India, this trend is Primarily observable in the largest cities, but not in other markets. Many individuals in India consume products “commensurate with their status,” and their upward aspiration selects local brands such as Maruti Suzuki. This implies that the difference in upward mobility-driven consumption has differentiated the process of industrial development in the two countries' automobile sectors.
言語 en
item_14_rights_5
言語 en
権利情報 Copyrights 2024 by author(s)
bibliographic_information en : IDE Discussion Paper

巻 923, 発行日 2024-02
出版者
出版者 Institute of Developing Economies (IDE-JETRO)
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
JEL分類
主題 JEL:R22 - Other Demand
JEL分類
主題 JEL:D91 - Role and Effects of Psychological, Emotional, Social, and Cognitive Factors on Decision Making
JEL分類
主題 JEL:O57 - Comparative Studies of Countries
地域/国名
位置情報(自由記述) India
地域/国名
位置情報(自由記述) China
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
言語 en
item_14_description_23
内容記述タイプ Other
内容記述 IDP000923_001
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Ver.1 2024-03-04 07:10:10.471215
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